خبر

پنج اقدام «بلد» برای مقابله با کرونا

مسیریاب بلد در راستای مسئولیت اجتماعی خود در دوران شیوع کرونا یکسری امکانات را بر روی این مسیریاب فعال کرد تا فاصله گذاری اجتماعی اجتماعی به بهترین شکل ممکن اجرا شود.

به گزارش تهرانیار، برخی از اقدامات انجام شده از سوی مسیریاب بلد در ادامه آمده است:

میانبر نمایش بیمارستان ها و مراکز درمانی کرونا: در روزهایی که سلامتی افراد تحت‌الشعاع ویروس کرونا قرار گرفته بود ‌«بلد» برای تسهیل دسترسی افراد به مراکز و بیمارستان‌های ارجاعی کرونا فیچر جدیدی طراحی و به نقشه خود کرد. این مجموعه با طراحی یک میانبر در نقشه، امکان مسیریابی به این مراکز را آسان‌تر کرد تا کاربران بدون معطلی و تنها با یک بار لمس صفحه، نزدیک‌ترین مرکز پذیرش‌کننده کرونا به خود را پیدا کنند.

میانبر نمایش مراکز اهدای خون: هم‌زمان با اعلام کمبود خون از سوی سازمان‌ انتقال خون کشور، «بلد» میانبری برای پیدا کردن نزدیک‌ترین مرکز خون طراحی کرد تا به اندازه ظرفیت خود سهمی برای جبران کم‌خونی ناشی از گسترش ویروس کووید ۱۹ داشته باشد.

نمایش لایه نقاط پرتردد: همچنین در روزهای قرنطینه برنامه «بلد» با بررسی الگوهای حرکتی افراد، «لایه مناطق پرتردد» را به نقشه خود اضافه در روزهای پیک بیماری منتشر کرد که نمایش‌دهنده مراکز پر رفت‌وآمد شهرها بود. با اضافه شدن این لایه جدید بر روی نقشه افراد می‌توانستند در صورتی که مجبور به ترک خانه هستند، مراکز کم تردد مانند داروخانه‌ها یا بیمارستان‌های خلوت را پیدا کرده و از مسیرها و مراکز جایگزین استفاده کنند.

انتشار گزارش کاهش مسیریابی‌ها به مکان‌های عمومی: «بلد» با هدف تحلیل و بازبینی دستگاه‌های دولتی، سازمان‌های بهداشتی و کسب و کارهای مرتبط، گزارشی درباره کاهش‌ مسیریابی به مکان‌های عمومی در روزهای قرنطینه منتشر کرد. این گزارش که نمایش‌دهنده وضعیت مسیریابی به مکان‌های عمومی مانند سینماها، بانک‌ها،رستوران و …بود با هدف آگاهی‌بخشی در خصوص تاثیر اقدامات پیشگیرانه در برابر ویروس کرونا انتشار یافت.

میانبر سوپرمارکت‌ها: از آنجایی که مکان‌های عمومی شلوغ مانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای احتمال ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می‌دهند، مسیریاب بلد برای تشویق افراد به خرید از سوپرمارکت‌های محلی، میانبری برای مسیریابی به سوپرمارکت‌ها طراحی کرد. در این کمپین همچنین کاربران «بلد» برای کمک به کسب و کارهای خرد تشویق به ثبت اطلاعات نزدیک‌ترین سوپرمارکت‌ها و بقالی‌های اطراف خود شدند تا سهمی در افزایش مشتریان فروشگاه‌های محلی داشته باشند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

<