پویش تهران یار مسئولیت اجتماعی

چطور می‌توان مسئولیت اجتماعی را گسترش داد؟

حتما شنیده‌اید که می‌گویند «کار خوب را باید گفت». کاملا درست است و باید از کارهای خوب صحبت کنیم، چرا که بیان اقدامات خوب منجر به ترویج آن خواهد شد و فراگیر می‌شود. اگر خاطرتان باشد، سال‌ها پیش موجی از بخشش محکومین به اعدام به خاطر قتل در کشور به راه افتاد و افراد زیادی با پذیرش اشتباه خود از خانواده مقتول رضایت گرفتند. چنین موج‌هایی درکمک به حادثه‌دیدگان، انتقال خون، اهدای عضو … نیز به راه افتاده بود و دلیلش تنها یک چیز بود؛ گفتن کار خوب.

اینجا هم رسانه‌ها نقش موثری خواهند داشت ومی‌توانند با استفاده از بسترهای مختلف اقدام به بیان اقدامات انجام شده از سوی شرکت‌های مختلف در حوزه مسئولیت اجتماعی شوند. فرض کنید، شرکتی با خبر شود که سود سهام رقیبش به دلیل انجام امور عام المنفعه چندین برابر شده است، حتما آن شرکت هم ترتیبی اتخاذ می‌دهد که با انجام اموری مشابه به نتیجه‌ای مشابه برسد و این همان راهکار مهم در ترویج کار خوب است.

اطلاع رسانی پیرامون مسئولیت اجتماعی منجر به افزایش همراهی مردم نیز خواهد شد و این موضوع نیز بسیار حائز اهمیت است، فرض کنید، شرکتی به جای پرداخت میلیاردها تومان هزینه برای تبلیغ، آن هزینه را صرف امور انسان‌دوستانه کند، نتیجه این است که این بار مردم با بیان ثمرات خوب ناشی از خرید محصولات یک شرکت، محصولات آن را تبلیغ و معرفی خواهند کرد. شبکه اجتماعی انسانی را نباید دست کم گرفت.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

<