پیشنهاد سردبیر خبر گفتگو

دانش‌آموزان باید یادبگیرند که نسبت به جامعه حساس باشند

مدیرعامل مجتمع آموزشی راه رشد با اشاره به نقش نهاد‌های آموزشی کشور در ایفای مسئولیت اجتماعی گفت: یکی از آموزش‌هایی که دانش‌آموزان باید دریافت کنند این است که نسبت به جامعه اطرافشان حساس باشند و خودشان را نسبت به آن مسئول بدانند.

آناهیتا اصلاح پذیر در گفت‌وگو با تهرانیار، با اشاره به اینکه مجموعه این اتفاقات باعث می‌شود تا بخش خصوصی دین کمی را نسبت به بدنه آموزش و جامعه ادا کند، تصریح کرد: با توجه به اینکه گفته می‌شود احداث مدارس غیردولتی به بی عدالتی آموزشی دامن زده، سطح توقع از مدارس دولتی پایین آمده و معلم‌های بهتر جذب این مدارس شده و آموزش مرغوب در اختیار قشر متمول قرار گرفته است، با همه این صحبت‌ها به نظر می‌رسد وظیفه مدارس غیردولتی نسبت به جامعه سنگین‌تر است.

با بیان اینکه نهادهای آموزشی به ویژه بخش خصوصی باید تا جاییکه می‌توانند باید در هر عرصه ای حضور پیدا کرده دین خود را ادا کنند، توضیح داد: در مورد موضوع کرونا هم مجتمع راه رشد طی یک فراخوان از همکاران، اولیا و حتی افراد دیگر جامعه که اعتمادشان به مدارس نسبت به سایر ارگان‌ها بیشتر است خواست تا به کادر درمان کمک کرده و به شکل نمادین نشان دهند حواس ما به فداکاری این افراد هست. شاید این کمک ها در ابعاد خیلی گسترده‌ای نباشند، اما بیشتر جنبه توجه و دلگرمی داشته‌اند.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش ایفای مسئولیت اجتماعی به دانش‌آموزان و کمک انسان‌های دیگر گفت: یکی از آموزش‌هایی که باید دانش‌آموزان دریافت کنند این است که نسبت به جامعه اطرافشان حساس باشند و خودشان را نسبت به آن مسئول بدانند.

مدیرعامل مجتمع آموزشی راه رشد ادامه داد: یکی بازخوردهای دانش آموزان در این سال‌ها این بوده که هربار اتفاقی در کشور می‌افتد، بسیج شدن مدرسه و معلمان و بچه ها باعث شده است که آنها شرکت در این فعالیت‌ها را وظیفه خود در قبال افراد دیگر بدانند.

اصلاح‌پذیر افزود: بنابراین وظیفه آموزشی ما هم ایجاب می‌کند تا برای تربیت بچه ها آنها هم به شکل مستقیم درگیر موضوع شوند و هم به شکل غیرمستقیم ببینند که مدرسه‌شان هم نسبت به مسائل پیرامون واکنش دارد. همین موضوع باعث می‌شود دانش آموزان با یکی از بسترهای مهم زندگی آشنا شوند.

وی با بیان اینکه به این واسطه است که ما همیشه تلاش کردیم بتوانیم همزمان وقوع اتفاقات هم با جامعه همراهی کنیم و هم این موضوع را به بچه ها یاد دهیم، تصریح کرد: به این ترتیب تلاش کردیم تا نشان دهیم باید در صورت وقوع حوادث با اجتماع همراهی کنیم و هم یادآور این موضوع باشیم که تعاونی‌ها این وظیفه را دارند که نسبت به مسئولیت اجتماعیشان حساس‌تر از بخش خصوصی باشند.

اصلاح‌پذیر با بیان اینکه مجتمع آموزشی «راه رشد» تنها نهاد آموزشی نیست که همزمان با شیوع کرونا نسبت انجام مسئولیت اجتماعی خود اقدام کرده است، گفت: برای مثال مدرسه خرد نیز پک‌های عصرانه برای پرسنل بیمارستان‌ها فراهم کرد تا بتواند برای برطرف کردن بخشی از خستگی کار روزانه آنها قدمی بردارد.

وی با بیان اینکه مجمتع «رشد» در منطقه یک هم خیریه وابسته‌ای دارد که این خیریه وارد کار تولید مواد ضدعفونی کننده شد، اظهار کرد: با این حال اصولا طرز تفکر مجموعه «راه رشد» بر این اساس بوده است که اولا این مجتمع یک تعاونی است و در اصول هفتگانه تعاونی‌ها توجه ویژه‌ای به ایفای مسئولیت اجتماعی شده است. مسئولیت اجتماعی گاهی همزمان با حوادث غیرمترقبه مانند وقوع سیل، زلزله، کرونا و … نمود پیدا می‌کند و گاهی نیز در قالب فعالیت‌هایی به شکل مستمر قرار می‌گیرد که در این دسته می‌توان به آموزش دانش‌آموزان یا معلمان مناطق محروم اشاره کرد. به این ترتیب دستاودرهای آموزش بخش خصوصی در اختیار همه دانش آموزان قرار گرفته و وارد بدنه آموزشی کشور می‌شود.

پایان پیام

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

<