خبر

بانک صادرات ایران

بانک صادرات ایران نام آشنایی برای مردم است، بانکی که در فراز و فرودهای مختلف نگهداری از اندوخته‌های مالی مردم را بر عهده داشته و با شیوع کرونا نیز یکی از پیشگامان توسعه خدمات غیرحضوری بود که تسهیلات و خدمات بانکی زیادی را هم به آسیب دیدگان کرونا و کادر درمان ارائه کرده است.
به گزارش تهرانیار بانک صادرات ایران به عنوان یک بانک خصوصی و بصورت سهامی عام با نام «بانک صادرات و معادن ایران» در ١۵ شهریورماه سال ١٣٣١ طبق قوانین آن روزگار با سرمایه اولیه ٢٠ میلیون ریال که پرداخت نیمی از آن هم با تعهد پرداخت نیمی دیگر، قابل پذیرش اداره ثبت شرکتها با شماره ٣٨٣٣ تاسیس گردید. این سرمایه با خرید ٧۶ سهم توسط دو نفر از اعضای هیأت مؤسسین بانک و سرمایه گذاری بقیه اعضای هیأت مدیره تأمین شد و سهامداران با واگذاری سفته به هیأت مدیره تعهد نمودند ۵٠ درصد بقیه تعهد خود را از محل سود سالیانه پرداخت کنند.
بنیانگذاران بانک صادرات ایران با درک صحیح شرایط حاکم بر آن زمان تلاش کردند با جذب حداکثر نقدینگی در دست مردم برای اولین بار در کشور بانکی براساس اصول مشتری‌مداری تأسیس و در ٢٢ آبان سال ١٣٣١ با ١٣ نفر کارمند شروع به کار کرد درحالیکه خوش‌بین ترین افراد نیز با وجود بانک‌های قدرتمند دولتی پیشرفت و موفقیت آن را پیش‌بینی نمی‌کردند. ارایه تسهیلات بانکی بهتر به مردم، ایجاد شبکه گسترده بانکی در سراسر کشور، جلب سرمایه‌های داخلی و پس‌اندازهای هر چند کوچک، ایجاد فرصتهای سرمایه‌گذاری در کلیه فعالیتهای اقتصادی ازاهداف اولیه بانک صادرات بود.
بانک صادرات ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در سال ١٣۵٨ در اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی، “ملی” اعلام شد و پس از ٣٠ سال در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، در ١٩ خردادماه سال ١٣٨٨ به جرگه بانک‌های خصوصی پیوست و با کد «وبصادر» در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران پذیرفته شد. خصوصی شدن و تغییر در مالکیت بانک به منزله نقطه عطفی در جایگاه حقوقی و مدیریتی بانک بوده و زمینه ساز تحولات اساسی در راستای چابک تر شدن، خلق ارزش افزوده و داشتن نقش مؤثرتر در اقتصاد ایران شد.
امروزه بانک معتبر و مردمی صادرات ایران به عنوان بزرگترین بانک خصوصی و بورسی کشور با بهره‌مندی از بیش از ۶ دهه تجربه علاوه بر پایبندی کامل به اصول اولیه خود و اجرای دقیق بانکداری اسلامی می‌کوشد ضمن همسویی با بانکداری بین‌المللی از طریق رعایت اصول مشتری مداری و ارایه خدمات مطلوب و نوین بانکی، سرآمدی خود را در بازار پر رقابت بانکی داخلی حفظ و ارتقا بخشد و افزون بر این رضایتمندی مردم را جلب و نقش مؤثری را در آبادانی، پیشرفت و توسعه میهن اسلامی ایفا نماید.

با آمدن کرونا به کشور همه چیز تحت تاثیر قرار گرفت و در این میان بانک‌ها از جمله سازمان‌هایی بودند که دستخوش تغییرات زیادی شدند. تغییراتی که از شیوه تعامل با مشتری و فضای شعب گرفته تا حمایت از آسیب دیدگان و کاهش مراجعات و … را شامل می‌شد. در این تغییرات بانک صادرات یکی از پیشگامان بود. بانک صادرات ایران، چند روز پس از شیوع کرونا کشور مصوبات جدید مدیریتی را برای مواجهه با این ویروس تصویب و اجرا کرد. این مصوبات در در جلسه مشترک هیئت‌مدیره، هیئت‌عامل و کمیته پدافند غیرعامل بانک صادرات ایران به تصویب رسید و بر اساس آن بر تداوم ضدعفونی کردن ساختمان‌‌ها و تجهیزات واحدهای ستادی تأکید شد.
همچنین با موافقت مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره موضوع معافیت از خدمت بانوان همکاری که دارای فرزندان خردسال و دبستانی هستند، بدون کسر از حقوق و مرخصی‌های آن‌ها تا اطلاع ثانوی تصویب شد که این موضوع شامل کارمندان دارای بیماری‌های خاص که موجب آسیب‌پذیری بیشتر آن‌ها در مواجهه با ویروس کرونا می‌شود شد.
همچنین مقرر شد در خصوص اقدامات بانک برای تسهیل امور مربوط به مشتریان و هدایت آن‌ها به استفاده بیشتر از خدمات الکترونیک، اطلاع‌رسانی گسترده‌تری انجام گیرد و بر اجرای مصوبات شورای پول و اعتبار، بانک مرکزی، شورای هماهنگی بانک‌ها و… برای عبور از شرایط خاص فعلی تأکید شد.

پایان پیام

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

<