۶۸ / ۱۰۰

آشنایی با شرکت تیپاکس

شرکت تیپاکس از زیرمجموعه‌های هلدینگ فاخر است که با ماموریت شکل دهی و راهبری اکوسیستم فاخر، سازماندهی و مدیریت استراتژیک شرکت های تابعه و وابسته تشکیل شده است. این مجموعه به دنبال ایجاد کسب و کارهای جدید و توسعه زیرساخت های مناسب برای شکل دهی به شبکه فراگیر مبادله ارزش میان مردم، دولت و عرضه‌کنندگان کالا و خدمات است. موسسان هلدینگ فاخر که هرکدام دارای کسب و کارهای مجزا اما مرتبط در حوزه های پستی و تولیدی از قبیل شرکت تیپاکس و شرکت اکتیران بودند در سال ۱۳۹۲ به ایده تاسیس یک هلدینگ برای اداره مشترک کسب و کارهای خود رسیدند.هلدینگ فاخر به منظور ایجاد اکوسیستم فاخر در حوزه های لجستیک، تجارت الکترونیک ، تولید و بازرگانی شکل گرفته است.

شرکت تیپاکس با همراهی ۳۷۰۰ نیروی کار و ۸۰۰ خودرو دارای ۵۰۰ نمایندگی در ایران است که روزانه حدود ۵۰ هزار بسته را جابجا می‌کند. این شرکت گرچه فعالیت خود با این ساختار را در یک دهه اخیر آغاز کرده است، اما تجربه‌ای ۶۰ ساله را در ارسال بسته‌های پستی در اختیار دارد. این شرکت مبتکر صنعت ارسال سریع بسته در ایران است و همواره تلاش می کند با استفاده از تکنولوژی های به روز پیشگام بوده و با ارائه راهکار‌های مناسب، برای کسب و کار افراد، سرعت و امنیت بیشتری را برای مشتریانش به ارمغان آورد.

به عقیده مدیران این شرکت بسته‌ها از این جهت که رابط بین افراد و نقاط مختلف هستند، ارزشمندند. پس دریافت، محافظت، انتقال و رساندن به دست صاحبانشان در زمان مناسب وظیفه مهمی است که تیپاکس با داشتن یکی از گسترده‌ترین شبکه‌های ارتباطی در کشور آن را به خوبی می‌داند.

خطی مشی شرکت تیپاکس:

در خط مشی این شرکت که به امضای مهرداد فاخر، مدیرعامل آن نیز رسیده، آمده است:

تیپاکس به‌عنوان مبتکر و بنیان‌گذار صنعت کوریر سرویـس در کشور، با شش دهه فعالیت در حوزه جابجایی سریع مرسولات و محمولات و مشارکت در حوزه صنعت پست و لجستیک، ضمن ارج نهادن به منابع انسانی و شبکه نمایندگان خود به‌عنوان ارزشمندترین دارایی سازمان و با توجه به اصـل رضایت‏ مشـتریـان و تعـهد در برآورده ساختن الزامات قانونی ؛ بهبود‏ مستمر در کلیه فعالیت‏‌ها و فرآینـدها را به‌عنوان خط‏ مشی فعالیت‏‌های خود انتخاب کرده و در این راستا ضمن حفـظ، نگهداری و بهبود سیستم مدیریت کیفیت ISO9001:2015 دستیابی به موارد ذیل را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است:

۱) ارتقاء کیفیت خدمات و انجام دقیق تعهدات در راستای افزایش وفاداری و رضایتمندی مشتریان

۲) آموزش و ارتقاء سطح دانش، مهارت، انگیزه و توسعه قابلیت‌‏های منابع انسانی

۳) گسترش بازار ارائه خدمات

اینجانب تصویب‌کننده نظام مدیریت کیفیت سـازمان بوده و نمایـنده مدیـریت در کیفیت مسئـولیت ضمانت اجرا، نظارت مستمر بر میزان اثر بخشی و کـارایی عملکرد و بـهبود مستـمر این نظام را در نیل به اهداف سازمان بر عهده دارد و در فـواصل زمانی معین میزان اثر بخشی و کارایی این نظام را به اینجانب گزارش می‌دهد.

///

 تیپاکس، یار مردم  و کادر درمان در روزهای شیوع کرونا

شرکت تیپاکس  مسئولیت اجتماعی را جزو اصلی‌ترین مسئولیت‌های خود تعریف کرده و درروزهای شیوع کرونا در کشور جزو فعال‌ترین شرکت‌ها در راستای تحقق فاصله گذاری اجتماعی و صیانت از سلامتی مردم بود. به طوریکه توانست رضایت بسیاری از مشتریان و شهروندان را اخذ کند.

دکتر مهرداد فاخر، مدیرعامل شرکت تیپاکس درباره اقدامات این شرکت در روزهای شیوع کرونا که در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی‌اش انجام شده، می گوید: در شرایط پیش آمده، وظیفه خود دانستیم تا در کنار پزشکان و پرستاران و دیگر مسئولان دلسوز سرزمینمان، عزم ملی را برای بهبود شرایط جزم کنیم و دست در دست هم، گامی در مسیر سلامت جامعه و رهایی از نشر ویروس کرونا برداریم. در این مدت سعی داشته‌ایم تا با تکیه‌بر اطلاعیه‌های سازمان بهداشت جهانی(WHO) و رعایت اصول بهداشتی و ایمنی، دغدغه جابجایی بسته‌های مشتریان خود را کم کنیم و به مشتریان خود این اطمینان را می دهیم که هر کاری را که لازم بوده و توصیه‌شده انجام داده‌ایم. چراکه خود را مسئول میدانیم.

فاخربا اشاره به اقدامات ایمنی انجام‌شده در مجموعه تیپاکس گفت:  انتشار دستورالعمل‌های بهداشتی در سازمان و همچنین رسانه‌های اجتماعی برای آگاه ساختن مشتریان و پرسنل خود از آخرین نکات بهداشتی، از زمان شیوع این ویروس،  اقدام به آموزش نیروهای ستادی و نمایندگان در خصوص جلوگیری از انتشار ویروس کرونا،  انتشار دستورالعمل‌های کاربردی با محتوای نحوه رعایت نکات بهداشتی از طریق تمامی رسانه‌های سازمان،  توزیع ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده به‌صورت منظم به‌منظور حفظ سلامتی پرسنل،  تأکید بر فاصله‌گذاری در رفتار سازمانی ،  الزام به استفاده از ماسک، دستکش و عملیات تب سنجی، برای تمامی پرسنل و حتی ارباب‌رجوع در هنگام ورود به فضاهای اداری و هاب مرکزی به‌صورت روزانه،  ضدعفونی مستمر هاب مرکزی و ساختمان اداری ، – ایجاد ایستگاه ضدعفونی دست در فواصل مشخص در ستاد و هاب مرکزی،  ضدعفونی مستمر بسته‌های جمع‌آوری‌شده در هاب مرکزی و نمایندگی‌ها با استفاده از فناوری‌های روز دنیا و دستگاه های مه‌ساز از جمله این اقدامات بوده است.

به گفته مدیرعامل تیپاکس  برنامه‌ریزی و عملیاتی کردن فعالیت شیفتی نیروها تا جایی که به سرویس‌دهی خدشه‌ای وارد نشود،  دریافت مجوز از نهادهای مسئول هنگام آغاز محدودیت‌های جاده‌ای، برای رفع موانع پیش آمده در ارسال مراسلات در سطح کشور نیز جزو این اقدامات بوده است.

فاخر می افزاید: اگرچه این محدودیت‌ها و دیگر فعالیت‌های بهداشتی، منجر به تأخیر در ارسال مرسوله‌ها شد اما به لطف خدا و همراهی و شکیبایی مردم عزیز، توانستیم مسئولیت خود را به انجام برسانیم. فراموش نکنیم آن چیزی که در حافظه تاریخی هر قومی می‌ماند، عشق و همدلی است.

او می‌گوید شرکت تیپاکس حتی یک قدم فراتر نیز رفته و به دلیل مسئولیت اجتماعی اش اقدامات دیگری را هم انجام داده که جزو وظایف اخلاقی و انسانی این برند است. فاخر می افزاید: می‌دانیم و اعتقاد داریم تا با انجام هر چه بهتر وظایف خود در شرایط کنونی، در کنار هم‌وطنان خود گام برداریم و به سهم خود، بخشی از دغدغه‌های آن‌ها را کم کنیم.

مدیرعامل تیپاکس با اشاره به موارد انجام‌شده درزمینهٔ انجام مسئولیت اجتماعی گفت: در این خصوص می‌توان به  ارسال مستمر کمک‌های سازمان برنامه جهانی غذا WPO به بیست مهمانشهر در سراسر کشور،  ارسال مستمر مواد غذایی، تجهیزات بیمارستانی و همچنین ماسک و دستکش به نقاط محروم سراسر کشور با همراهی سازمان داوطلبان هلال احمر،  همراهی پیوسته با بنیاد یاران عشق با ارسال بیش از ۷۰۰۰ مرسوله برای تجهیز بیمارستان‌های استان‌های کشور، – همراهی مجموعه هلال مهربانی برای توزیع تجهیزات بهداشتی به شهر بجنورد و … اشاره کرد.

به گفته او مواردی که مطرح شد، بخشی از مسئولیت اجتماعی تیپاکس است که در قبال تمام روزها و سال‌هایی که با ما بودید انجام می‌دهیم و خوشحالیم که توانستیم به سهم خود، نقشی در شکست زنجیره کرونا داشته باشیم.  شرکت «تیپاکس» و دیگر شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ فاخر آماده است تا خدمات خود را در راستای این مهم، به‌صورت رایگان در اختیار سیستم‌های بهداشتی و درمانی کشور قرار دهد و سفیر هرگونه کمکی از جانب وزارتخانه‌های مرتبط و خیریه‌های معتبر باشد.

این شرکت همچنین در تعریف مسئولیت اجتماعی در تیپاکس نوشته است:  به مجموعه‌ فعالیت هایی تلقی می شود که بستر آن فعالیت های انسان دوستانه، تابع ارزش‌های اخلاقی و اعتقادی، فرهنگی و ملی با احترام به انسان و محیط اطراف آن می باشد. این نوع نگرش از گذشته تا به امروز بصورت نگاهی فراگیر بعنوان شاخص ارزشی مهمی در تیپاکس شناخته می شود. نگرش تیپاکس در برخورد با موضوع مسئولیت اجتماعی دیدگاهی آینده نگر است، پیش بینی کننده مسئولیت های اجتماعی، و اجرای برنامه ها فراتر از آنچه که الزام سازمان ها به‌صورت مرسوم است.

<